Tässä minä olin
kaikkien teiden
kiertoliittymässä
Tankissa vain
tilkka oli fossiilista
polttoainetta
Sähköt oliat ties
minne
Kaviot kipunoita
asfaltista iskien
Minä olin vähin
eväin,,,,
Sähköt eivät latautuneet
Vain tippa fossiilista
polttoainetta,,,
Vain pienenä kosteutena
esiintyi tankin seinissä

Tässä minä olin
Kaikkien liikennettä
kokoavien
kehätiden
kiertoliittymässä
Miksi minun tämäkin
häpeä piti kokea
Tässä minä kaiken
liikenteen tukkona
Häpeän puna
partaisilta kasvoiltani
Eihän se ole yhtä
näkyvä tehokas tai
vaikuttava
Kuin poliisiauton katolla
säihkyvä sininen
Siirsivät minut pois
ajoväylältä
Täällähän minä nyt
Rimpuilen autoineni
Levähdys alueen
ulkopuolella
metsikön laidassa

Hyvä luoja älä vaan
anna minun paleltua
tänne.....
Mikään ei ole niin
pelottavaa kuin se että
Heräät pimeässä
kylmästä autosta
Ja kylmähermoiset
ulkomaiset
rengasvarkaat
Kiroavat sitä miten
Tiukasti kiinni ovat
juuri sinun autossasi
Vetävien
etupyörien pultit