Vaarin hataran
muistin mukaan
Tämä oli
kesänpäivistä
viimeinen päivä
Tällä päivällä sitä oli
Paljon tätä nykyistä
enemmän tulevaan
vaikutusta
Sydän läpättäen
vaarikin aikoinaan
elokuun viimeisenä
ehtolaiskuulusteluun
Puhtain silein
otsinkos tästä
Siirtyä sais
vanhaan porukkaansa
seuraavalle luokalle
Vai joutuiskos sitä
Tänäkin vuonna
kaiken vanhan
kertaamaan.....
Olikos tämä se
kesän viimeinen päivä
Kertauksen kertausta
Antaisivatkos sittenkin
mahdollisuuden
uuden oppimiselle

Siitäkös se syntyi
perinne tämä
Lukematta
lukemattomia
kerrattuja oppeja
sain ja kävin
Kauan se kesti
ennenkuin ymmärsivät
opettajani edes vähän
Viimeisenä koulu
vuotenani silloin kun
sillä taustalla kun
maailmalle,,,
Kohahtivat kaikki
kun kerrottiin että
minä olin luokkani paras

Sen jälkeen töihin
kelpasin sille
osuustoiminnalliselle
Sen aikaiselle jätille
Laittoivat minut
jatkossakin opintielle
Kaikilla sen jälkeen
käymilläni
edistysmielisillä
Kaikkien kurssien
hyväksi lopuksi
Sain käsiini parhaalle
tarkoitetun
stipendi shekin
Sinnehän ne markat
kulutukseen
Maailman turuilta
maksullista kokemusta
Sen jälkeen minä olen
ollut maailman paras

Kesäni viimeisenä
päivänä....
Eläkkeellä olen ollut
jo neljännes
vuosisadan
Pitkästynytkö
Enhän toki....
Aikani kuluksi
kirjoittanut olen....
Käyttämäni ajan
kääntyessä
yhdeksännelle
kymmenelle....
Väittävät että olen
touhuissani hidastunut
Opit maailman turuilta
Sen jälkeen minä
olen ollut
Maailman paras
Älä ole huolissasi 
Ei tämä vielä ole
Viimeisen kesäni
viimeinen päivä