Kun olen tarpeeksi
pitkään
Kun on riittävän
riittävän kauan
Olen jotenkin kuin
kietoutunut rooliin
Runovaarin....
Suljen itseltäni nuo
Ovet ikkunat
Vedän verhot eteen
Sammutan valot
Suljen kaikki sähköiset
viestimet
Kun on
tarpeeksi kauan
Kun olen kaikkihtaen
ajatukseni
Vain salaisimmat
ominani
Jossaain tuolla kylillä
Saranoiltaan
riippuvan oven
painuvan kolahtamalla
kiinni.....
Kun kuulin sen että
Polkaisi äijä käyntiin
ZZ Jawan....
Auraamatonra ajotietä
Sieluni korvilla
Oli äijä jättänyt
vähälle käytölle
Pirtin penkille oli kait
Pesimyt siinä
parin viikon verran
Odottanut olin äijän
savottaan lähtäöä
jo parin viikon verran
Tuonnehan se
tunturin taakse
taas kerran

Emännälle  sanoin
Auringon laskuun
asti,,,,,
Katsomassa etteivät
nuo metsän pedot
eusakkoja syö
ennen minua
ansa langpista
Siitähän minä aatteista
sekaisin
Monen tuulen lakin
nauhat ne minä
sitaisin leukani alta
Suuni pysyy kiinni 
Ei kalikaksi jäädy
Suustani riippuva kieli
Kyllä mun nyt tekee
mieli.....
Olis se jos kieleni
Jäätynyt kieleni
osaavasti osuos siihen
Pyhään kieleensä
Siihen kaikkein
turpeimpaan
Kehonsa varjellutmmissa
katköissä