Vaari lomautettiin
epämääräiseksi
ajaksi....
Sanottiin että
palautetaan toimeensa
Sitten kun
ensi vuoden
mansikat ovat
muuttuneet
Vähän väriä saaneiksi
punavihreiksi
raakileiksi
Sitten kun palanneet
ovat keväästä
harakat varikset rastaat
ja petolinnut
Aatteelliset
tuuliviirihaukat
Sitten ne taas
palauttavat vaarin
vanhaan virkaansa
Vielä minä silloinkin
Ensi vuonna olen ja elän

Mittatilaus työtä
vaarille
lentokyvyttömän
määräaikais virka
Vieläkös mä saisin
kiinni....
Suuhuni kaikki ne
Kanssani kaikki
maassa mönkivät
turilaat ja muut loiset
Olen minä näköjään
taas ollut ja
iloisesti elänyt.....
Jos minä olisin
siveellisesti viaton
Mahdottomia nämä
olisivat....
Arkoja paikkojani
kaluavat pienet mustat
ahertavat satiaiset
Parasta on olla
elämättä levottomasti
Jospa ne taas
keväällä palauttavat
vaarin vanhaan
toimeensa....
Lintuja pelkääväksi
varisten pelätiksi