Kapeaksi on
rajoittunut
vaarin
kotiseudustaan
kokemuspiiri
Kalenterissani
kaksitoista on
tuttua kuvaa....
Mutt koska minä
viimeksi olen
niissä käynyt
Poikennut siellä

Keravan kirkossa
paremminkin
kappelin puolella
lasten lasten
ristiäisissä
Mutt sen että
sunnuntai aamuna
Olisin noussut
ajoissa ylös...
Ohikävellessä
tyhjjästä kirkosta
lopetus virsi....

Rauratieasemalla
ei kukaan enään
myy minulle lippuja
Matkatavaroista
en pääse eroon
ilman jumalatonta
hoppua
Joku luukku on auki
raotetaan
tunniksi päivässä
Jos vaikka mitä
palveluita,,,
vaan ei ainoatakaan
VR;n virkamiestä
Taitaa se tarkoittaa
vanhan komean
asemarakennuksen
noloa loppua

Tuolla kun olen käynyt
Rautakirjan kioskilla
tupakkaostoksilla
Siellä ne kioskin tytöt
myyvät ihmisille
matkalippuja sellaisiin
paikkoihin..
Joita eivät tiedä
olemassa olevankaan
Ja minä vielä
siinä sitten
Paperi kymppiä
kolikoiksi vonkaan
Ennakoisikohan tämä
VR;n raideliikenteen
noloa loppua