Silloin minun
olis siinä asiassa
oma pääni pitää
Muut muuttivat
kantaansa
Jos ne keinot
joilla olin
Erinomaisia
tuloksia aikkan
saaden
Olin sen vasta nyt
havainnut
Että asiansa voi
Vain hyviä neuvoja
pientä korvausta
vastaan
antamalla

Sotkematta käsiäni
Epäkuranttia
löytäessäni
Ihmettelivät että
Miten mistä minäkin
sen lahonneen
rotan.....
Välikerroksen
eristeistä
Enhän minä se ollut
purukan ainoa
vainoharhainen
Ottakaa se nyt kiinni
Jollei se jo sitten
ole myrkkyihin kuollut
Eristeissä
haiseva rotta

Kuulin miten kuinka
raakasti kirskuivat
tallin lattiassa ja
seinienhirsissä
käsintaotut rautanaulat
Kertovat minulle
että talo oli rauhoitettu
Mutta eivät sitä
Mistä ja miten
minä sen.....
haisevan rotan raadon


Suojellun talon sataa
käsintaottua
läpiruostunutta
rautanaulaa
katkomatta purin
lankkuseinää

Millä se muuten olisin
pois saanut
Haisevan rotanraadon