Hyvähän minun on
Minun ei  tarvitse
olla huolissani
Vaikka sanovatkin
viettävänsä
Unikeon päivää
Olivat kyllä
kaverit kyselleet
Sinulta kun kaikki
hullutukset sujuu
Osaatkos varmasti uida
Jos kuuteen mieheen
Me heitämme sinut
lävereines
Kaisaniemen eannasta
meriveteen

Hyvähän minun on
Minä olen herkkä
uninen mutt tulinen
Sitä en ole selville
saanut......
Kuka ja mistä
Miksi oli arvoani
alentavan käsittelyn
aikaan saanut
Minä kun olin siinä
porukassa ainut jolle
luontaista valtaa
suotu
Uitetaan tuo Tannerilainen
Listitään tuo kauden
vihannes
Nostetaan ruunis
tuolle neuvottelupöydän
lakatulle tasolle

Lähtivät perkeleen
kommunistit
retuuttamaan minua
kohti yökylmää
Hakaniemen lahtea
Ja juuri kun heidän piti
vallankumoustaan
juhlia,,,
Minähän otin ja
pillastuin......
Minä olin lopulta
se ainoa oikea siinä
rantalaiturilla

Kävi siinä melkoinen
sutina
Osa porukasta
Kaisaniemen suuntaan
Silmistäni hävinneet ne
kuusi miestä
He joiden piti
munäni tervata
Tuli poliisikin paikalle
No mikäs täällä
Kerroin heille että jo
Jonkin aikaa sitten
Että häviksissä
kuusi Stalinistia
Joiden piti vaikka
einät onnistuneetkaan
Unikeon päivänä
kylmään veteen ainut
Rauhallinen räyhäämätön
Tannerilainen sosialisti