Miten moni asia on
miehen elämässä
Miksen minäkin kun
nuo kaikki tosetkin
Miten moni asia on
satunnaisia
satumaisia
Tasapainoilevat
niin hyvin,,,
Vaikka käytössäni
vuosikymmenten
kokemus ja konstit
Tällä lavalla on
tavallista parempi
maine mulla...
Ehdottele en pieneenkään
sopimattomia
En ensimmäisissä
liikennevaloissa
pyri kuivalle lätylle

Minä olen jo kauan
sitten se että
Olemmehan me sen
jo että....
Pitää ensin vähän
viinaa ja vettä
Vieläkös niitä olis
jossakin pihan
rakennuksista
Jollei muualta
tuolta niitä löytyy
karjatuvan lukollisen
kaapin nurkasta
Veljet nyt me tästä
päästetään ilot irti
karjakeittiön viileässä
kosteassa
Puhtaalle tuoksuvassa

Kyllä minä oman aikani
sain todella
kodin uskonnon
ja testamenttiin kirjatun
perimysjärjestyksen
mukaan....
Olen tästä joukosta se
Jolle jää ja tulee
Tästä toimituksesta
pirusti velkaa