Nyt kun lähimmän
puolen vuoden
aikana,,,,
Ennenkuin vimeiselle
vuosikymmenelle
ennen sataa.....
Mitä olisin voinut olla
Mihin kykenisin
Jos kaikki aloittamani
asiat,,,,
Olisin loppuun asti
Jatkanut sitkaasti
siitä mihin lopetin
Nyt kun lähimmän
puolen vuoden
aikana....
Lähtemässä olen
sille viimeiselle
vuosikymmenelle
Ennen elettyä
vuosisataa....

Mitä minä nyt
voisin,,,,,
Kirjoittaisin loppuun
kaiken kesken
jääneen
Keräisin ryppyisin
käsin talteen
kaiken kuiviin
puserrettuna
nurkkiin heitetyn..
Silloin kun minä vielä
ymmärsin hyvän
ja viiniä päälle
On siitä aikaa
Sitä on parin
sukupolven verran
Minä tässä viimeiselle
vuosikymmenelle

Mitähän tästä
Selviän myös
seuraavasta,,,
Mutt sen minä tiedän
ett kesken jää
se kymmenes
Olemme me
eläneet tässä ja nyt
nopeasti...
Me sitä olemme
väkeä nopeaa ja
Myönnän aloittaneeni
niin monta uutta
asiaa....
Luoja varjele minua
äkki kuolemalta
Sen verran jos
sitkautta ja pahaa sisua
Jos kaiken alulle
saattamani
onnelliseen loppuun
Jos vielä puolitoista
vuosikymmentä
Hyvin ehtisin korjaamaan
keskeneräisiin
teksteihini
piiloutuneet mokat

Herra paratkoon....
Miten sietämätön
itsekeskeinen
Minä virheettömänä
olisin