En erityisemmin
halunnut
tiedoillani
mellastaa
Ne olivat sen
luontoisia
Ettei minulla niistä
Olisi pitänyt olla
vähintäkään
aavistusta

Olivathan he
jotakin minulta
jostakin
kyselleet
Olivathan he
Joltakin  jotakin
minusta
kyselleet
Olinhan minä
Jotakin jollekin
jostakin ollut
vastaavinani

En mitään kovin
yksityis kohtaista
Niin minä
useimmiten heistä

Joilta saamisillaan
toiset kehuivat
Enemmän kuin he
Minä taisin tietää
niistä
Soikeista ja pyöreistä
Pehmyt lihaisista
ja pullukoista

Missäs elikään se
antiikin viisas mies
Joka vähintäänkin

kaikkiin kysymyksiin
vastas aina
vähintäänkin
kaksimielisesti
Minä en mistään
koskaan
selvää ohjetta
Sen vain että sinun
jumalaton nimesi
On papyryksella
minun jumalisen
käteni alla
Kultaa hopeaa platinaa
ja timantteja

Kätketään ne sitten
ties minne
Sineteiksi sitten
sulat tinat niitten
kantajain suihin
Tieto kätköstäni
Kantajain mukana
haudattiin