Jospa näkisin edes
vähän pidemmälle
Tulevan pimeään
Jospa sen ennakolta
Tuleeko tästä mitään
Saanko tuosta
Monesko hänestä minulle
Mikä on arvionsa
Oliko hän itse asiasta
ollenkaan innostunut
Vai juotinko hänet
Perin itsekkäistä
syistä umpihumalaan
Aamusella kun
heräsimme sviitistään
Tunsin oloni niin
uupuneeksi....
Hän heräili vierestäni
Hyvä me Me teimme sen
Tarjoilit juotavat niin
sopivasti....
Jokaisen rastin
tavoitimme
nousu humalassa
samanaikaisesti
Aamusella kun.....
oli se jo juna mennyt
Mutt onnekseni oli
kotiini pitkä matka
Mitäs siinä muuta kuin
Käyntikortti
yöpöydälleen
Minä vielä ison lasillisen
Cuba Libretä
Huuhtelin suuni
Kurlasin kurkkuni
Puolet mokomasta
lasista nielaisin alas
Sitä minä en millään
saa mieleeni
Kauanko se minun
ja hänen
Matkamme sinne
Lapin porteille
Rovaniemelle kesti
Sen kyllä että
sillä reissulla yövyimme
Riihimäellä
Hämeenlinnassa
Tampereella
Seinäjoella
Kokkolassa
Oulussa ja
Rovaniemellä
Sekosinhan minä
moneen asiaan
sillä reissulla.....
Mutt runoilija ei voi
ilman suuria tuntoja
ja kokemuksia
Ilman niitä en voi saada
laukeamisen
jälkeisiä kokemuksia
Ilman jälkeläisiä
Runoni pyhittäviä
Muististani pyyhittäviä
tekoja ja hokemuksia