Viidennen ja
neljännen
välillä....
Kädessäni
roskapussi
Muistin vielä
Millä asialla
Mitä minun piti

Kun neljännestä
kolmanteen
Seisoin
hissin korissa
Kädessäni
kaikki mitä
kirjoittanut olin
viime yönä

Kolmannesta
toiseen....
Kristallin
kirkkaista
harmaita
utuisia
sumuisia
Mistas minä
tuollaisia
Keittiö jätteitäkin
utuisien joukossa

Toisesta tuohon
ensimmäiseen
Pysähtyi tuo
mokoma hissi
Sisään ryntäs
vanhalle viinalle
haisevien
hälisevä joukko
Minä seisoin
korin nurkassa
Käsissäni tuoksahtava
roskapussi

Painoivat jotain
ylemmän
kerroksen nappia
Nostivat närkästyneet
tolkuttoman
pulinan.....
Minähän olin jo
painanut sitä
nolla kerroksen nappia
Sinnehän me kaikki
Vaari oli ainut jolla
käsissään oli
hengissä pysymisen
tuotteita....

Pohjallehan se
sitten pysähtyi
Tungin itseni ulos
Sinnehän se jäi
keskenään arpomaan
roskasakki....
Vaari siitä
suoraa päätä tupakalle
Nautin niin....
omasta seurastani...
Kotiini suorinta tietä
Kädessäni....
roskasäkki

Kotiin kun ehdin
Miten minua emäntäni
kehui kehumalla
Sinulle ei voi
pienintäkään
hommaa antaa
hoidettavaksi....
Antoi sinulle
mitä hyvänsä
toimitettavaksi..
Jotta tulis hoidetuksi
Se on tehtävä sekin
Joka ainoa asia
roskapussikin
ihan itse