Lopen nuutuneena
heräilin
aamuun yöstä
Yön olin viettänyt
tavalla
Joka kävi fyöstä
Ennen keskiyötä
vedin hirsiä
raskaasti
Nukuin niin
uneksuin
levottomasta
Miten hän olikaan
Niin kaunis
Nautin hänestä
Suuri povinen
Kapea uumainen 
Litteä vatsainen
lanteikas
Liikkui niin
Keinutti lintuaan
rytmikkäästi
Alaraajat kuin
Älkää nyt vaan
herättäköminua
Iho oli meren vaahtoa
Kun aamulla
lopulta heräsin
Oli minulla sinusta
muistona vain
öisistä ponnistuksistani
kostunut flanellinen 
yöpuku vuoteeni
jalkopäässä 
Rypistyneet lakanat
Lattialle pudonnut
raskas peite
Jotta uneni riettauden
Todistuis koko
tunnus merkistö
Tapahtumain kulku
Miksi se oli niin
Minä muistutin
touhutessani
karkeaa  Dionysosta

Mistähän tuo nyt tuli
mieleeni...
Luojat minua varjelkoot
Hän oli elämäni
ensimmäinen nainen
Joka aktimme
alusta loppuun
Muistutti minua
Afroditestä

Aamusella kun
Aikaisin aamusella
Kuin olisin
herännyt
Niin syvästä
syntisestä unrsta
Katselin sitä unta
Kun minulle näytettiin
Sinä olit kuin
Afrodite
Uni edestä
Uni takaa
Tässä tilassa makaa
Mies vanha mutt
Mielestäni vakaa
vierekkäinhän me
Empä tiedä mitä me
Olisimme voineet
Mutt minä heräsin
siihen kun
Hesarin rutisti
jakaja postiluukkuun
Kurkkasin olkani yli
Ethän sinä ollut
siellä
Uni edestä ja takaa
mitä kaikkea
ihmeellista.....
Runovaari taivastiellä