Voisinkos minä
Mistä sitä sais
malttia ostaa....
Riittävän suurissa
erissä...
Tukusta kaikkea
muutakin
mahti paketeissa
halvemmalla
Tarvitsemaani
enemmän

Voisinkos minä
sen kestää.....
ettei sitä vähintäkään
huomiota
kiljuva jalopeurakaan
saa täällä
betoni viidakossa
Voisinkos minä
jotain pehmeämpää
äänetöntä....
Asfaltoitu on
norsupolutkin täällä
betoni viidakossa

Voisinkos minä
sen kestää
Pitää olla mieleltään
vahva.....
keholtaan vankka
Kavahtaa ei pidä
janoisen
veeseen peilistä
omaa kuvaa
Vaikken muistutakaan
yhtäkään niistä
asfaltti viidakon
virallisista.....

Heillehän ei ole
parantavaa
lääkitystä.....
Brenkun ja
tabujen trokareille
Vanhan kuluneen
tavaran myyjille
Nälkäänsä varastaville
myymälä varkaille
Heidät asfaltoitua
norsupolkua
Näytille kuskataan
selviämisasemalle
Kuin eläimet tarhaan
Meidän hyvän
tapaisten ihmeteltäväksi
Vöittä ja henkseleittä
vekkohäkeissään

Voisinkos minäkin
tehdä jotakin
heidän hyväkseen
Enhän minä.....
Minusta on tärkeää
runoilijan aseman
arvon säilyttämiseksi
Että kastini
alapuolella on
olemassa
arvottomien kasti