Harvemmin 
nyt enään
Eläkkeelle  jäätyäni
Loppu kirin paikka
Liimasin tuon
runoilijantuoliin
Ennen niin
kookkaan miehen
leveähkön
Sillähän minä
aamusta iltaan
Pohdiskelin syntyneiden
ja syntymättömien
Synnyttäneiden ja
synnyttämättömien
Harvemmin nyt
enään
Eläkkeelle jäätyäni
Loppuivat kirit
Loppui  kiri
Hävisivät ryppyiset
siliteltävät paikat
On se nyt ihme ja
kumma.....
Mikään josta minä olen
Mikään asia ei
häiritse muita
Eläkkeelle
jouduttuani
Ryhdyttyäni
koko päiväiseksi
Muistin pyhittää
eilisen lepopäiväksi

Kukas minua nyt
Miksikään muuksi
kuin hiivaaksi
käännynnäiseksi
Minä kun en siitä
oikein.....
Kun katselevat minua
hämmästellen
silmin soikein
Minä olen mielestäni
oikeutettu,,,,,,
Minä pyhitän sekä
lauantain että såpatin
Jollain tavoin
kansallisista
merkittävien henkilöiden
liputuspäivistä
Vain muutaman
kerran tiputukseen
Itsenäisen valtion
merkittävien
Mitä kukin on
Voi miten onkin noin
vikuuntunut tuokin
Ukon reppana