Ellen tietäisi......
Mitä olen mitään
tekemättä
saanut aikaan
Ellen osaisi vain
ääneen
ajattelemalla
Julki kaikkea sitä
Joka elämästä
Mielenkiintoista
Olemisestani
muutoshaluisten
taustajoukoissa
Mitäs ne muuta
Kohauttavat
harteitaan
Jossainhan senkin

Parempi on tuolla
Omiensa joukossa
saa aikaan sisäisen
järjestöriidan
Ellen tietäisi
Mitä olen saanut
aikaan
Kirkonmiesten
Autuaasti hymyilevillä
kasvoilla
Enhän minä ääneen
Vaan julistuksissa
Molemmin puolin
Painetulla
pehmopaperilla
Julistus,,,,,,
Kilpailevien oppien
paremmuudesta
Miten niin loistavalla
Aikaan voi saada
omiensa joukossa
järjestöriidan

Ellen tietäisi sitä
Missä olen
Minne olen menossa
Mistä olen tulossa
Olisinkos minä
torsoa parempi
Olenhan minä
Mutt meitä on täällä
Herran paikkoja vähän
Meidän joukkomme kun
on lyömäton
ponnahdus paikkaa
etsivien
Vain vähän
keskimääräistä

parempien
laiskurien joukosta
Laiska esimies on
Varma ennusmerk
Firman Toimi
henkilökunnan
räjähdysmäiseen
lisääntymiseen

Ellen tietäisi
Mitä varten minut
oli tänne palkattu
Oli minusta vielä
veijarimainen kuva
Hallintoneuvoston
huoneen sillä
Köynnöstävien
viherkasvien
peittämällä takaseinällä
Miten tuo juorukin
vielä kitui tuossa
Puhuivat huonettani
siivonneet
puhtaanapito
työntekijät
siitä innolla


Koskaan se viime vuonna
nuupahtanut kaktus
Näyttänyt niin
hyvinvoivalta
Vaihtuu pomot
Mutt samoina pysyy
jutun aiheet
Miten olivat aiemmat
olleet osaamattomia
Kunniaton loppu on
Mitään ei tiedä
talon tärkeimmistä
asioista tuo
Tiedon janoon kuollut
juorukaan,,,,
Se haudalleni
istuttakaa....
Jos aikanne käy pitkäks
Telttatuolille
kumpuni viereen
hetkeks istahtakaa
Älkää minusta sitä
katkeraa kaikesta
Parhaani mukaan olen
Kuitannut ne
verotahoilla
valtion suoritteet
Toivon mukaan on
vähän omiakin
Vielä silloin kun
Hopeisesta pikaristaan
Viimeisen huikkani


Ellen tietäisi mitä olen
Ellei minulle olisi
isoäänisesti kerrottu
Miten olen
Mutt se mikä vaaria
närästää ilkeimmin
Miksi he kaikkein
äänekkäimmin
Joista vaari on
visusti hiljaa
Vaitonaisin