Vaari sitä on,,,,,
pitänyt yllä
Myyttiä vapaasta
kulkemisesta
Aina on ollut
vaarilla aikaa ja
tilillään varoja
Voinut on lähteä
tulla ja mennä
mielensä mukaan
kunhan kohtuudella

Vaari sitä on
pitänyt yllä
Myyttiä vaoaasta
kulkemisesta
Mutt  nyt minä olen
On mulla vieläkin
aikaa ja varoja
On mulla vieläkin
utelias mieli
Mutt mihin kummaan
ne vaarin
kehutut voimat

Nyt sitä on vaarin
sovitettava suvun
muitten niitten
nuorempien
kulkemisten ja
vapaa.aikojen tai
työmatkojen mukaan
Kuljetukset
tarkoin valvottuina
ovelta ovelle
Eihän tuota voi
Äijää omia aikojaan
Kymmenien
peninkulmien päähän
jättää hortoilemaan
Parempi että
siellä minne vaari
Lähtöpäivästä ja
noutoajasta
Erikseen sovitaan
Taisteluhenkeni
nostamiseksi,,,,,
Antavat kuvan että
Omia aikojani
Tarkoin valituin
välinein,,,,,,
Mielestöni on kuitenkin
mukavinta että
Ovelta ovelle
Se on kuitenkin
Hei älkäähän nyt
En minä vieläkään
ole postipaketti