Koko ikäni
olen elänyt
ihmisten
kulutuksesta
Tavoitteeni
ovat pysyneet
pystyssä
tai kaatuneet
Ihmisten
kulutuksesta

Työstäni sen
silloin aikoinaan
Pystyssä pysyminen
tai synkkä tuho
kiinni oli
Ihmisten
kulutuksesta
Kateena katselin
kun kanssani
kisaavat
Olivat muodikkaita
Nopeasti rikastuivat
entiset työtoverit

Heillä oli uudet
nopeat Ameriikasta
tuodut suuret autot
Vaari vaan pakolliset
menonsa
Volkswagen Combilla
Kansan autolla
Sitten me sen
samaan aikaan koimme
nousukauden lopun
Vaihtoivat veljet
paketti Folkkariin
Ameriikan hymynsä

Minun ei enään
autoani tarvinnut
sillä kerralla
Minä olin vain
osuusliikkeen
myymäläpäällikkö
Eihän minulla
ollut varaa kalliisiin
autoihin haaskata
Ja mittahävikissä
en olis saanut
ylittää sitä......
puolentoista
prosentin rajaa
Elänyt olen....
Kuluttanut
ihmisten kulutuksesta