Minä en tehnyt
lasteni puolesta
valintoja
Minä en arvojani
heille
tyrkyttänyt
Minä en tyyrännyt
millekään tielle
En aatteellista
suuntaa osoitellut
Ainoa vaade
Etteivät tahrata sais
Likimain kunniakasta
nimeämme

Minä en tehnyt
lasteni puolesta
valintoja
Onkos se nyt sitten
mikään ihme
Osoittavat sormella
Ett neuvojas
antanut....
Ett ohjannut meitä
Mitään ett puhunut
Sanaakaan
kaidasta tiestä

Elämän laidoista
teistä kaidoista
tummista ja
vaaleista raidoista
kahleista....
pakko paidoista
Niistä voi vain
parasta toivoa
Omassa mielessä
perustella omia
valintoja....

Niistä jos joutuu
saarnan
lapsilleen....
Havaita saat että
myöhässä olet..
Laimin olet lyönyt
ehkäisy toimet
Minä en tee
valintoja puolestaan
On toki oikein että
haaveilevat....
elävät......
Kunhan sen että
kun ja jos
Kahdelle tai
kolmelle jalalle
putoavat