Nyt kun tuon
kannesta
kanteen luen
Mitäs minä voinkaan
aikaan saada
Kaikken kun
kirjoittamisesta
uudet ohjeet
toisenlaiset
Selasin jo sitä vähän
Kyllä sieltä ensi
avauksella
Hyvä luoja miten
näytti lupaavalta
Kuin oppikirjaks
vaarille
Provo Opas

Kahteen ja puoleen
sataan sivuun
Monenmoiset kuohun
nostattamis ohjeet
Aasta Ööhön
aakkostettu on
säntillisesti järjestykseen
Voi vaari sen
ohjeitten mukaan
Milloin milläkin mielellä
Kylmin tai lämpimin
sormin......
Milloin kenellekin
kuuluvaa tärkeää
asiaa sorkkia

Suurella mielenkiinnolla
Mitä minä olen jo
ennalta osannut
Mitä olen aikaan saanut
Poskillakos oma nokka
Kiista kaverilla
sinipunaiset kasvot
mustelmilla
Silmissään pelokas
uloslyödyn katse
Vaarin ase se on tuo
uusi joululahja kirja
Parasta on sen mukaan
Provosoinut olen
provosoitumatta itse
Hyvältä vaikuttaa
Provo opas......
Omaksukoon sen konstit
nopeasti runovaari