Mitä olen toivonut
Mitä olen saanut
Sen laisiltakin joita
olen pitänyt
mahdottomina
Ne jotka aikanaan
nokkansa pystyyn
Ovat nyt suorastaan
tyrkylle tulleet
On se ollut itsetuntoa
nostavaa,,,,,sen
Ellei me nyt,,,,
Joskus toisten kuin
jumala rmosta...
Olinhan sitä jostakin
Ohuella paperilla
painojälkenä
Kirottu olkoon mies

Kaikilta niiltäkin jotka
pilkallisrsti hymähtäen
vihaisesti tuhahtaen
Pyöritellen satasen
seteleitä silmissään
Odotellen tarjousta
paremmin palkatusta
Tai ainakin pakesiitä
polvisihteerin paikasta,,,
Kyllä se on ollut
sattuman varaista jos
joku kuulopuheitten
perusteella ihan vaan
silkkaa seikkailimieltä
Sallimalla  sen hyvää
hyvyyttään 

Sen minä olen saanut
Mitä olen toivonut,,,,
Joillakin kohdin
nuhraantuneen paketin
tylysti hylännyt
Kyllähän minä olisin
silloin joskus
Ja minähän  en rupea
kerjäämään
Toimitus aika kun
oli liian pitkä