En sitä tiedä olikos
se helpotus
jollekulle
Ainakin sen jälkeen
viikkokokouksessa
arpakauppa
paremmin kävi
Aunakin emäntäni
huokaisi syvään
Lakkaa se jumalaton
voittorihkaman kanto
Kaikki hyllyt
oli täynnä sitä Singapore
Hong Kong
Kertakäyttöönkin
liian on heiveröistä

Olin kanniskellut
niitä jo muutaman
vuoden
Saanut voittoina
kaiken tarpeettoman
ja sen päälle
käyttkelvotonta
sitä sun tätä,,,,,
Ensin se lisääntyi
arpojen myynti
Minä sitä vaan
pysyttelin sivussa

Arvan myyjällä oli
vielä viisi jäljellä
Valitteli ääneen että
mitä ihmettä minä
näillä teen,,,,
Hihkain salin
taaimmasta rivistä
Minä ostan ne kaikki
Hymähti niin kauniisti
Eihän näillä voi
Kun oli lopulta
arvonta suoritettu
Minä sitä voitin
jokaisella arvalla
Sellaisia voittoja
joita emäntäni moitti
Pölyä kerääviksi ja
jonnin joutaviksi

Liian kauan ovat
olleet hyllyllä
Muuttuneet pölyä
kerääviksi
En olis uslonut tätä
Vieläkin on
näittenkin kohdalla
kostea rätti jä
pölyhuisku käsissäni
Tuntuu niin turhalta
Tästäkös se olis
tulossa syyte,,,,
Välttyisimpä siltä
Pölypunkkien
joukkomurhalta