Matkasaarnaaja
Mikäs sen on
Ollakseen autuas
Niin elää kuin
saarnaajan pitää
Mooseksen kirjassa
Vanhan testamentin
alkujakeissa
Lisääntykää ja
täyttäkää maa
Kyllä minä voin
ja pitäähän minun
Teitä vanhuuttanne
haurastuneita
siinä hommassa
kait vähän avittaa
Miks ei luoja minusta
matkasaarnaajaa
Siitä hommasta varmasti
ansio kirjaan mitä
melkoisin meriitti
Onhan minulla nytkin
Vaikk en juuri kotona
tuskin koskaan
Viisi poikaa ja
villikko tytär.....

Kuiskivat kyllä että
Mitä kaikkea kamalaa
ovat kuulleet minun
tehneen maailmalla
Ovat vaan sitä
siitä hommasta
minulta halunneet
Että käväisisin vähän
useammin
Tai sillä määrällä
elätettäviä
Ynnä neljä anoppia
ja kuusi appiukkoa
Minun kontollani oli
niin suuri osa sen
Palmusaaren
kansataloutta,,,,,,
Unikoista punaisenaan
loistivat vuorenrinteet
Taateleita paketoitiin
vallan toisaalla
Pallon puoliskon
tuotteliaimmat
vankimmat coca pensaat
Liikevaihtoa on kohta
pienehkön EU valtion
kansatulon verran
Mutt mikä parasta
kohtuudella kävi kauppa
Kaikkiin neljään
pää imansuuntaan