Vaarilla on
runoilijan
varustus
Mielikuvituksella
on siiivet
Tarkka on
näköaistini
Sehän johtuu
näistä
verkkosilmistäni
Imukärsäni olen
korvannut
mehupillillä
Sillähän minä
Coca colaa ja
rommia litran tuopista
Herkullista on kuivunut
uute tuopin
uurteista

Minulla on niin
hyvä paikka
Kaiken tarpeellisen
tiedän heistä
Kun minä kärpäsenä
seuraan heitä ja
heidän toimiaan
makuu huoneensa
katossa
Ajatelkaa miten
hyvältä kun

kuuden imujalan
varassa heidän
liukkailta otsiltaan

Luojalle kiitos
että selvisin
hengissä siitä
kiihkeästä
elokuun illastaan
Ensin se akka
kipeästi läpsäs
lakatuilla kynsillään
No hutihan siitä
Mutt siitähän se
sikis kunnon
jäsenten välinen
tappelu

Kärpäsenä sen
kaiken kauhean
nähdä sain
Kun katossa riipuin
pää alaspäin
Ensin löivät
toisiaan kuin
vierasta sikaa
Toinen toistaan
Kaikki minkä
käsiinsä saivat
kelpas aseeksi

No reilu viikkohan
sitä siinä
Ravintoa riitti
hengettömien
kehojen nesteistä
Syötövää riitti
Niinkauan kun
ensin huoltomies
isännöitsijä ja
sitten poliisi
Vasta sitten kun
tulivat loppusiivousta
Pääsin laillisella
tavalla luontoon
ulos......

Siivouksen jälkeen
olin niin paksu
Eihän täällä enään
mitään syötäväks
juotavaks kelpaavaa
enään ollut ...
sellaiselle
Joka oli oppinut
nauttimaan
ravinnosta jota
Raavaat miehetkin
kunnioittivat totisina
Hatutta päin.....
Minä vain kärpäsenä
katossa....
Kunnes korjasivat
evääni pois