Selvittyäni näistä
Kaiken maailman
spekulatiivisistä
konkelikoista
Havaitsin että joillakin
jossakin piili niitä
Joiiten mielestä
Minä olin jo tarpeeton
Elinvuotensa jo
hössötyksiinsä
Jäljellä enään....
pelkkä nolla
Mutta menneestä
Minun on syytä
ylpeä olla
Minuahan ei kouluun
oppivelvollinen
vain kantamalla
Minä en koskaan
mitään vapaa ehtoisesti
Armeijankin vain
Kun en viitsinyt
Eikä minusta
Olis kuitenkaan tullut
Pinnaria vapaa
ehtoisesti...
No kohtuudellahan
minulta
Tiedonkeruuseen
tulin komennetus
niin monesti
Vaihdoin paikkaa
nimikettä
Rintataskun nimilapussa
Milloin mitäkin
titteliä
Mutta tärkeintä oli
että kannoin
oikeata numeroa
Muuten en olis päässyt
Työtovereitten
kanssa lounaalle
mennessä herra hissiin
Nolla lipulla
Pomojen eriön
perimmäiseen nurkkaan

Herätin jonkun kerran
Keskustelua
jonkin verran
Eikös tuo jo vois
pysyä poissa
Ikänsä tuo on ollut
piikkinä lihassamme
Mitä lie se tuolla
Kenelle se kaivaa
hautaa sorakuopan
reunaan
Sieltäkin se mokoma
Sai ostettua muovipusseja
Nyt kun on siirrettynä
eläkkeelle
Neljän kuukauden
sesonki on
silloin aina vilkkain

 

Kilon pussi
puhdasta harjusoraa
Euron kappale
Sitä voitte huoletta
levitellä
pihanperille johtaville
helpotoksen
poluille
Kilon pussi puhdasta
harjusoraa myös
Itäisen Uudenmaan
poliisin toiminnan
Ammatti nimikkeen
vahvistamiseksi
Pistäppäs nyt
sitä hiekkaa pussiin
Mikäs se olikaan
minun koodini sehän se
Pelkkä nolla