Tuon eteeni ilmestyneen
mukaan,,,,
Tuohon ilmoitukseen
Toivottavasti
ei pika pikaa
Ei ilmoittaudu kukaan
Tuo oli tehty siihen 
Malliin että nyt kun

kiireellä perkaan vankkaa 
vanhaa virkamies kuntaa
Kaikki vanhat
mokansa korjauttavat
sillä kaikkein
uusimmalla
Kolmen kuukauden
päästä
Teetttävät
Korjaustoimia
Sillö kaikkein uusimalla
Hoiti keikan
sujuvasti seuraavistakin
Tulivat siihen
ymmärrykseen
Että hyvinhän minä
Laittoivat  minut
korjaaaman
Toisten tekemiä
huolimaattomuusja
vahingossa
tehtyjä virheitäni
Sanoivat tarvitsevansa
kaltaistani
Kun sain virheellisesti
tekemänsä korjatuiksi
Kysyivät minulta
Kiinnostaiskos
kokoaikisesti
Tillapäiseksi
paranneltu
Tilapäisen virkako

kokoaikaiseksi

Aatr veljeni asettivat
minut yksimielisesti
Ehdolle siihen
Vastustelin vain vähän
Eihän minulla ole
edes koulutusta siihen
Ensin olin väliaikainen
Sitten tilapäine
ehdin olemaan
myös virkaatekevä
Nyt kun olen siihen
ensimmäisen vuoteni
Laadin vaatimukset
tärkeän näköisenä
Sen laista koulutusta
Moisesta kokemusta
Tarkistin tarkoin
ettei kenelläkään
muulla.....
Eihän moista virkaa
Ole vielä ollut olemassa
Minustahan ne tekivät

Suunnittelupäällikön
suunnittelupäällikön
Senlaistahan eu vielä
ollut siinä
suunnittelemassani
Rajoiltaan ratkeavassa
suunnittelemassani
suurkunnassa
Kolmen läänin alueella
Kehityksensö
erivaiheissa
Nyt ne eivät ne
perkeleet
Orvon porvarit
Pysty säätämänn
Senlaista lakia
Joka ei jollain tavoin
takaisi meille
Runsasta määrää
ilmaista rahaa
Kaiken muun minä jo
Mutt millään en kesi
Millä tavoin
riisin viljelykseen
Lapin lisää
Paavo hei kerro miten
Millä tavoin itsestäni
korvaamattoman