Senhän tiedän
Minä en enään
jaksa pitkää vappua
Eikä se edes ole
halujen puutteesta
kiinni
Minä en vain jaksa
En venyttää enkä
pidätellä sitä
Vappuna viehkoa

Vain harjoitushan
tämän piti
Sisuskaluja
totuttaa piti
Vapun riehuntaan
Kylmiä raikkaita
piti olla Alkosta
haettujen kuplivien
Mitäs niistä muuta
Imeliä röyhtäisyjä
Ilmavaivoja
Mitäs niistä muuta

Olisinpa joskus
liittynyt siihen
Kun Toivonliittoon
kutsuivat minua
Eivät vain sitä
ymmärtäneet että
Minä olin köyhä ja
rehellinen
Minä olin kaikesta
elämää keventävästä
nauttiva
Moni juomainen

Nyt kun ollaan
pitkän Vapun
puolivälissä
Jotta Vappu juomien
kulutus olis
tasapainossa
Yhtä monta pitää
olla tyhjiä ja
täysiä juhlajuoma
pulloja

Kuiva suisille makeita
Happamille sakeita
Mutt jos oiken menee
juhla raivoisaks
Ota pikaisesti kaikkea
mahdottomasti
Ei ihmetellä tarvitse
Otin vain tajun pois