Vaari tässä on
joulusta toipumassa
Muuttunut on
vaarin ruokavalio
keveämmäksi
Monipuolisemmaksi
olen,,,,
Raskaammaksi
ostoskassi
Vaikka piteneekin
harppauksiksi
Vaarin kiireesti on
kotiin saatava
Ettei vain kassiini
paleltuis,,,,,
K kaupasta ostamieni

nahistuneiden
perunoiden
porkkanoiden
punajuurten lanttujen
piparjuurten
palsternakkojen ja
ja sellerien
sipulien ja purjojen
Miten sainkaan nämä
hävyttömän halvalla
Kotiin tullessani
Ei kehunut emäntäni
Vaan mokoma manas,,,,
Mitä ihmettä luulet
minun tekevän tällä
kaikella paskalla
Ota veitsi kätees
Kuori putsaa ja
paloittele....
Minä sitten erottelen
vain hyvät huonoista
Tulihan niistä
Täyttyi suurin
kattilamme
Tuollahan ne nyt
porisevat liedellämme
Oli se hyvä että
Kaikkea sitä
K- kauppiaan
roskalaatikkoonsa
toimittamaa
En jaksanut
kotiini kantaa
Lieden vierestä
tulikiven katkuinen
Jokainen kantamukses
ei ole minulle
mieleinen
Ymmärrän kyllä että
Kymmenkunta
joulunjälkeistä
veitsellä ja haarukalla
Nyt minä tarjoan
sinulle
helposti nieltävää
Lusikka ruokaa