Sen laisilta retkiltä
Joista minä osan
palkastani likeina
Pidin niin hyvin
huolta heistä
Tiesinhän minä että
Isompien pomojen
sihteerkköjä heistä
Sen heille opetin
Aikaa viepiä ovat
Isömpien pomojen
tavat,,,,

Selittelin asioita kaikille
asianosaisille
selkeäsanaisesti
Iltapalan syötyämme
Ajattelin vielä että
Voisinkos tuosta
herkullisen näköisestä
syödä kuormasta
Ei kenelläkään ollut

Kun olin mieleni
mukaan,,,,
Nauttinut tiukasta ja
tanakasta

mitään vastaan
sanomista
Laskuunhan ne eivät
lisänneet että
lisukkeen nautinnasta

Olinhan minä sen
Nuorten neitojen
älä viitsi tirskunnasta
Vanhojen miesten
tiukoista perkeleistä
Minä kun heidän
kanssaan sitä
sisäänajo kierrosta
Minä sain korvaukseni
Neidon puheitten
mukaan hyvin tehdystä
Lisäpalkkiona luvan
lipaista sitä suolaista
Eikä miltään turhalta
tulinen lisuke