Olet mitä syöt
Siksi ole siinä
lautases vierellä
pirun tarkka
Katso mitä lastaat
lautaslles
Hyvä mies ole
hyvin tarkka
Katso mitä lastaavat
lautaselles
Katso mitä syöt
Iltapäivälehdistöstä
Katsopas mitä löysin
Lisäsin kasvisten
liki runsaaksi määrää

Suosi kalaa
grillaa paista tai
keitä terveellistä
Jollet liialla suolalla
sitä pilaa välipalaa
Jos juot päiväkahvit
tahi iltateet
Siihen et tarvitse
rasvaa leipäs päälle
etkä makkaraa

Leseisiin vihneisiin
pettuleipään
Männyn kaarnaan
Kaikkeen kova jyväiseen
Pitkä vihneiseen
ei mihinkään vehnäiseen
Söisinhän minä
viisi kuusi kertaa
päivässä säännöllisesti
Minun ongelmani on
aamusta iltaan
saammumaton nälkä
Mutt tämä on se
paras vaihtoehto
Mitäs jos vähäsuolaisiin
Kenenkään suussa ei
Îmelä makea
Vähä suolainen
Tuntuvat rangaistukselta
Siihen en tunne himoa

Vaihda sokeriset
jälkiruoat hedelmiin
Laita ruoka uuniin
Irti makean ja
happaman himosta
Kiinnitä huomiotas
kastikkeisiin
Vähentänyt olen jo
alkoholin käyttöä
Tärkeimmänhän tuo
jätti kertomatta
toimittajan tunari
Pöytäpuheet kun on
Pitäis alkaman
sivistynyt keskustelu
Auttakaa minua
Niin rauhattomat ovat
levottomat käteni
Sitä minä tahdon
haluan ja himoan
Voi kun pääsis eroon
irti tästä....
Jokapäiväisestä
makean ja happaman
himosta
Taukoamattomasta