Minulta ne olivat
kateissa ne
tarvittavat sanat
Minä en koskaan
niitä että
Kyllä herra
Minä varsin usein
Oletkos sinä
tosissasi
Tämä ei ole
käytännön läheistä
Onkos tämän
takana taas
Joku sinua vanhempi
herra.....
Ohi oli siitäkin ajanut
aika jyrännyt
jalkoihinsa
muuntumatoman
Ensimmäisessä
palaverissa
vähättelevästi hymyten
Kyllä minä vielä
Sinulle ovea osoitan
Ellet sitä opi
sanomaan että
Kyllä herra....

Nyt kun minä olin
toisen miehen
uuden isännän
luotto renki....
Yritti vielä siinä
kokouksessa.....
Hymähdin happamasti
Etkö vielä sitä
Että käytäntöjä
jouhevimmiksi muuttamaan
Yhteinen uusi
esimiehemme
Minut palkkas tänne
Kehoitti minua
pikaisesti ilmoittamaan
Jos käyttäytymään
olet alkanut
ohjeitteni vastaisesti
Nyt kun olemme
sinä hyödytön
minä käyttökelpoinen
Sinun mielestäsi ei
mikään saa muuttua
Minun tehtäväni on
Muutos vastarinnan
lopullinen purkaminen
Vieläkin yksi
mielipiteeni vastainen sana
Pidän huolen että
Nyt on sinun vuoros
pakata tavaras
Tiedäthän sinä
B portaan alaoven
Josta sinä minut
Minä olen varannut
sinulle saman tien
Mutt säästösyistä
Jotteivät ovipumppu
suotta vuokses kulu
Häviäisitkös siitä
mutt saranapuolelta
Sen minä hyvin muistan
Tänne sinulla ei ole

koskaan enään paluuta
Vain kuolleen ruumiini yli
Tiedän senkin miksi
Viisi vuotta sitten
Eläkeläisjuhlassa
hymyilit niin
vaivautuneesti