Olisikos tämä elämäni
voinut kuluttaa toisin
Olisinkos omilla
valinnoillani voinut
kirjoituttaa koko
elämänkertani
uudestaan
Vanhasta poiketen toisin
Ettei minun tarvitsis
kostein kyynel silmin
Mitä kaikkea näin
aikaillessani edestäni
suljettavan

Miten ne menivät
nopeasti ristiin äsken
Hitaasti suurella
vaivalla äsken avaamani
pitkät ja hoikat ei puikot
vaan rotusääret
Sitä en kiellä etteikö hän
olisi tarjonnut parastaan
Minä olin niin onnesta
pöllämystynyt
Ette minä siitä horteesta
herännyt ennenkuin
Kuulepas kulta
Minä olen jo kymmenettä
viikkoa raskaana

Miten tässä näin kävi
Hänkös se oli ainoa
tyttöystävstäni
Joka ei käyttänyt
minkään laista
keinotekoista ehkäisyä
Ainut luonnollinen tapa
oli käytössään
Puristi polvensa yhteen
Ja käyttöönsä otti
sen vanhimman
nuorten naisten konsteista
Älä viitsi en minä anna
Ja jos teet väkivaltaa
Tiedäthän mitä
Suomen laki määrää
täysi-ikäiselle alle
seitsentoista vuotiaaseen
sekaantumisesta
Rahallinen korvaus
hyväks käytetylle
Ja mikä on pahinta
Rikoksen tekoväline
luovutettakoon se
valtiolle