Tapahtumien
kulkua en....
osannut ennakoida
Vaikka hyvin tiesin
Kuka se ajoi
omaa etuaan
Kuka päätöksiä
tekemällä
itsellensä lahjuksia
sian lailla
huijas
Minä sivusta jo
sairaseläkkeeltä
Siunailin itseäni
Jumalauta....
Miks en minä

Jos olisin sen
silloin tiennyt
Kun tappelin
firman puolesta
kentällä
Kyllähän minäkin
hyvin osasin
Mutt se kaikki
oli sopimuksiini
kirjattu
Verot maksoin
joka lantista

Seurailin sivusta
Niitä entisiä
hyviäkin
työkavereita
Vaihtui autot
sihteerit ja muijat
Potkua toimiinsa
tarvitsivat
Nauttiakseen
etuoikeuksistaan
talon korkeimmat
virkamiehet

Kyllähän minäkin
täällä syrjemmällä
Mutta sen jos......
jostakin olisin
Miten paljon saattoi
Olisin itsekin varastanut
paljon enemmän
Tosin minä olin jo
oikeutta käytäessä
eläkkeellä ja
holhouksessa
Onnekseni eivät minua
haastaneet edes
todistajaksi
Niin paljon en
minäkään olisi
kehdannut valehdella
Että olisivat säilyneet
vapaina nuo
korkeat esimieheni