Unohdin jo mitä
olin ajattelemassa
Katkes vaarin
ajatus,,,
Kolkosti koputti
joku vaarin
kammion oveen
Teki miltei mieleni
vajota ties minne
Kukas siellä nyt
kun olin juuri niitä
Tarkimmin varjeltua
salaista toimintaani
suorittamassa

Ehei en minä sitä
Sellaista
vanhan miehen
salattua toimintaa
päivittäistä
Minä sitä olin...
Gallonallista kirkkaita
ajatuksina
sen väriseksi teellä
kellastamassa
Kovaa teetä vaari
puolen litran,,,,
apteekki pulloihin

Koputtivat uudestaan
soittivat ovikelollani
kuin kolmikymmen
vuotisen sodan
kunniamarssia,,,,
Peittelin likaisen
pyykin alle tavarat ja
tarvikkeet,,,,
Heittäydyin kuuroksi
ja raihnaaksi...
Kepin kanssa
kinkkasin ulko-ovelle
Oli kaksi niin
ruman näköistä....

Olemme kuulleet
että teillä pitäis sitä
kaupungin parasta
pontikkaa oleman
Nyönsin olevani
samaa mieltä minäkin
Vaan kun ei ole
ainoastaan ja vain
tuota kovaa teetä
Ryntäsivät sisään
Tutkivat paikat

Kunnes se sai käsiinsä
kellertävää nestettä
virka intoisempi
Älä älä varoittelin,,,
Ähkäisi inhosta...
Sylkäisi pitkän syljen....
Eiväthän ne siitä
saaneet aikaan sitä
toivomaansa syytettä
Sitähän se oli
sitä aitoa ehtaa
Terveyskeskuksen
virtsa näytepullossa