Kukaan ei enään
ymmärtänyt
minua niin hyvin
Kukaan ei enään
ollut suoran
toiminnan malliini
varsinaisesti
ihastunut
Kukaan ei enään
arvannut minua
Eikä uutta ja
kokematonta
esimiestäni varoittaa

Kukaan ei enään
halunnut
ymmärtää
niin hyvin
Kukaan ei enään
ollut suoraan
että tukkaputkella
toimintamallista
kovinkaan
innostunut
Mutta päästäkseen
näppejään
polttavista
asioista.....

Minä kun olin
nuoruudessani ollut
Sorvarin poika ja
sepänsälli
Tiedäthän sinä
minäkin olin kuullut
heidän maineestaan
Koetin elää sen

ulkopuolisten
asettaman
mallin mukaan
Mutt siitähän ei
tullut mitään....
olin oppia köyhän
elämään,,,,

Sitten kun armeijasta
Minusta tuli
puotipuksu
Sen jälkeen en
koskaan en missään
tuntenut nälkiintymisen
tuskaa,,,,,
Miten hyvin minä
voin....
Vain parasta mitä
kuormasta
Sitä mitä suurella
mielihalulla
Kuinka ne sitä
reilua varastamista
Saattoivat nimittää
mittahävikiksi