Vaari tässä on
Kuin olis asettunut
Viimeisenä
paikalle jääneenä
Olisipa joku sen
nähnyt miten
Vakain mielin
Memkää veljet
Loppuun jatkuisko
Se on meidän vuoro nyt
Lännen itäisimmällä
Ottaa ja pysäyttää
Minä en sitä tiedä
Minun voimillani
Ei tätä pidemmällr
En  vielä sitä tietoa
Loppuukos vai jatkuuko
Menkääpäs te
Minä jään tähän
Kyllähän nuo jos
Loppuuko vai
entistä kylmempänä
jatkuukos
Kuumana kylmä sota

Menkää veljet
Vetäytykää tuonne
Päättäväisinä
asettukaa
puolustusasemiin
metsän reunaan
Minä en jaksa
Minä jäään tähän
Minä olen vielä
vapaan maailman
Omaehtoinen
kansalainen
Edesssä on Aasia ja itä
Takanni
Suomi ja eurooppa
Heillä on kylmänä
helvettikin
Mutt siitä minä olen
Taas  sitä mieltä
Tähän asti jos
Tässä on tällä kohtaa
etenemisenne
läntisin piste
Joka ainut kerta ikun
Kuulen vieraskielisiä
komentoja
Kuulen musikan pulinaa
Joka  ainut kerta kun
Edessäni rahisee
Pakkasyön kuiva hanki
Joka ainoa kerta kun
Näen jonkun
kuikuilevan tuolla
metsänreunassa
Heiluttavan kättään
ystävällis mielisesti
Minä otan ja vedän
päättäväisesti liipaisimesta
Vain paukkuva pakkanen
Ja elämänsä
loppusuoralla runovaari
Säilyykö vai loppuuko
Näyttelemällä jäätynyttä
Säilyykös sillä tavoin
Tämä Eurooppalaisen
elämän tavan
Vihon viimeinen etäpesäke
Tässä sitä nyt vaari
Jatkuukos tämä matka
Entisen ylimmän ystävän
Tai sen sillloisen
pahimman vihollisen
matkassa