Kahden seiskan
miehelle
Muistelmiille tämä
olis ajankohta
mitä parhain...
Niin vähän on
hengissä samoissa
hommissa olleita
ikätovereita
Ja johan he jo silloin
etsivät ryhmästämme
syntipukkeja
Pieleen menneen
selitykseksi
Tarvitsivat niitä
Pelastuakseen......
Koikkalaisia

Minäkun olin jo
aikani vierastanut
syntipukki kulttuuria
Otin vuoteeni ja
toisaalle toimeen
viheltäen lähdin
Kolmisen vuotta ehdin
Ennenkuin taas
En vastannut puhelimeen
Soittopyyntöön
en reagoinut...
Ja vain siksi että
Siitä olis voinut
käyntijäljet nähdä
Merkit epäluotettavasta

Alkuun pääsin
Ensi vuosien lentoon
väärä oppinen,,,
Kysymys kuului että
Miten se tuon tekee
Millä valtuuksilla
kyselemättä
Vastasin vain että
Jos laatu on parempi
sama tai riitävän hyvä
Minä en ilmaisia matkoja
jouluisia konjakkeja
No olkoot ......Kyllä
Minäkin Juhannukseksi
jotain grillattavaa

Vuosien saatossa
Kauemmas päädyin
periferiaan
pääkonttorista
Sen verran paremmin
tuloksellisemmin
Edellistä inhimillisemmin
Helpompaa oli heillä
kuin minulla.....
Minun esimieheni
muisti kaikki käskynsä
aikojen alusta
Enhän minä nähnyt
niissä mitään
Kirjallisina annetuissa
Mitään toteutettavaa