Älä odota mitään
mahdotonta
minulta
Toivoas älä
minuun aseta
Älä usko minua
jos mahdottomia
povaan tulevasta
Kyllähän minä
vieläkin innostun
mahdottomista
puhumaan
Mutt näin pilvisenä
päivänä kaikki
Sekin alaspäin

Älä odota minun
kauaskantoisia
suunnitelmia
aloitteita tekevän
Jotain jos aion
Suunnittelen
vuosikymmenen
päähän.......
Jotain jos sovin
silloin yhdessä
tehtäväks
siihen ajankohtaan
Kirjaa se ylös
Voinet silloin
kuivasti todeta
Oli se mies vallan
valoisa toivorikas

Itse jo olen
matalaan profiiliin
tyyntynyt
Asetan takarajani
huomiseen
Tähän viikkoon
kuuhun vuoteen
Pyydän vain
pieniä ja vähäisiä
Hiukan ymmärrystä

Antakaa minun
rauhassa olla
Mieleni happeen
yhtyä
kauniisti ruostua
Korroosioon on
helpompaa
kaikessa
rauhassa tottua
Läpiruostuneena
Odotan vielä
Ettei kukaan
kemialisella
ruosteen estolla
pidä turhaa hoppua