Minä en muistiani
turhiin
turhan tärkeisiin
Minä en muistiani
Kukas tuo on
innokas yrittäjä
yksi oikoinen

Minä en muistiani
sellaisiin
Teoistaan
töistään
asemastaan
turhan tärkeisiin
Minusta kun
mukavampia
ovat uutta
luovat
Koskaan et tiedä
Mitä hymyten
suustaan päästävät

Minähän en
turhaan muistiani
tarkoituksettomasti
turhan
tarkoilla
tärkeilevillä
Minä mieluummin
heille seuraksi
olen ja pyrin
Heille aina
jollain konstilla
elämänsä kolhuista
selvinneille
Heiltä joilta
hörönaurut
kohtalon uskoisille

Niinkuin petaat
Niin makaat
Kun vieraan viereen
oikein pehmeälle
Kysyn ensin
Onkos omas
Osamaksullakos
rahoitat tämän
luxus kamas

Rahaa sulla on
vaiko pirunmoinen
velkataakka
Kysymällä siitä
Johon oikein olet
kutsuttuna
perin pehmeälle
Niin makaat kuin
petaat.....
Kunhan vaan ei
tyynyyn painais
päätäs
Pirunmoinen velkataakka