Ajettuaan minut
nurkkaan
Näytti niin
vahvalta
luja leukaiselta
tekohampaiselta
Esitti jo
erottamisestani
uhkauksen
Enhän minä
sinne jäänyt
Harhautin
Livahdin pois

Sitä minä rninä
en tiedä
Mikä minussa
sitä ukkoa
Kiusasin jotenkin
miehen mieltä
Meistähän ei
koskaan tullut
ylimpiä ystäviä
Turhan mitätön
pikku sieluinen
Piruiluani ei se
mokoma ymmärtänyt

Aina me jostakin
oltiin napit
vastakkain
Aina minä jokaisesta
esityksestään
jotakin fiilattavaa
Minä jos sen itse
ajatustani
hänelle esitin
Ei puhettakaan
Mutt sitten opin
ett mutkan asiani
suosikkinsa kautta
Siivet sai ehdotukseni
Kielikello....
pyhimyskehän

Minusta tuntui
taas...
niin mukavalle
Siivosin pöytänsä
Ennen minua kun
joutui eläkkeelle
Kukas se olis ja
kenelle .....
suosikkinsa
omanaan esittänyt
Tuloksellisesti
byrokratiaa
purkavan aloitteen....
Eihän sieltä vieläkään
ainuttakaan
oman oksan sahaajaa