Toipunut olen
eilisen päivän
rasituksista
Tänään taas
olen virkeän kerkeä
havaitakseni sen
Elämä on
Oli ja on oleva
sopivasti
mukavaa....
Kunhan vain nuo
ihmiset ympärilläni
sen ymmärtäisivät

Toipunut olen
eilisen päivän
rasituksista
Oli meno
sen verran kovaa
Vain hiukan
taivuin
Mutt eihän se
hammas leukoja
yhteen purren
katkennut

Vielä tästä voin
eilisestä rykäisystä
yhden runon
hatusta nyhjäistä
Jonkun säkeen vain
lievästi ontuvan
Toipunut olen
eilisen päivän
rasituksesta
Taipunut antanut
vain vähän periks
Vaan enpäs ole
kirjoittamista katkaissut

Toipunut olen
eilispäivän
rasituksista
Mittaa ottivat
silmieni pohjista
Katseeni....
ihonmyötäisten
perään harituksesta
Ollevat nyt
valmiit toteamaan
Kukas tuota nyt
enään
Auttakoon vaan
itse itseään.....
Ikääkin jo
kolmeneljännestä
ensimmäistä
vuosisataansa
Täysin olen toipunut
ajatuksista eilisistä