Eihän minun
tarvitse
tehdä tätä
elääkseni
Eihän minun
tarvitse tätä
näyttääkseni
Että miten olen
tässä lajissa
pirun hyvä
Kuitenkin tästä
on tullut sitä
Tämä on mulle
pakko mielle

Eihän minun
tarvitse tätä
elääkseni
Eikä minulla ole
tarvetta että
näyttääkseni
Tästä sitä vain
on tullut
Ajatusteni kemi
vai kymi
Vaiko vallan Tonava

Sitten kun en
enään ole vallassa
Sitten kun tämä
ei enään ole
ajatusteni kymi
eikä tonava
Sitten te voitte
Teillä on lupa
Velvoite kansalta
Ampukaa minut

Mutt se luvatkaa
Minusta älkää
surmakuvia
julkisuuteen
Niitä ette tuolle
tyhmälle rahvaalle
näyttää saa
Minä olen
loppuun asti
vankkumaton
ylväs ja jalo

Minä sitä olen
ajatusteni
Tonava Kymi
Volga  Veiksel
ja Keravanjoki
Runojeni liikuttuneilta
lukijoilta
Suremmasta määrästä
suolaisia kyyneleitä
Isompi lätäkkö kuin
Niistähän jo on
täyttymässä
Itämeri