Minä olin sellainen
edistysmielinen
taantumuksellinen
Minä sitä olin
Tannerilainen
fossiili niille
Uskossaan vasemmalle
edistyneille
Minussa oli vielä
sitä vanhaa hapatusta
Ensin työ ja
sitten se hupi
Ja kaikesta pitää
asiallinen palkka

Minäsitä olin
taantumuksellinen
edistysmielisessä
Hassuinta hommassa
ett aina ne sotkivat
asiansa ihan itse
Kahden puolueen
pukarit
Virkainsa puolesta
edistyksen nimissä

Kyllähän minä senkin
vielä jos
Kolmannen kerroksen
herrat
keskenään tappeli
Mutt aina tuli
voittajana ulos
jompikumpi
työväenluokkaa
edustava herra ryhmä
Herra paratkoon
millaiset jäis taas
jäljet kelkankäännöstä

Minäkin jo sillä
kuudennella kerrallani
olin ostettuna
talossa.....
Kyllähän minä
jotenkin pärjäilin
siinä hullujen
savotassa
Tarpeeksi kaukana
sain olla siitä
huorujen huoneesta
ja juonittelijoista
Vähemmän sairaita
minulla oli tuolta
vakiasiakkaina
Sairaalanmäeltä....
Vaikka pakosti
hoidattivat
mielensä terveyttä
Nikkilän Sairaalassa