Minä en enään
pelkää mennä
edes noiden
vastentahtoisten
ihmisten eteen
En pode rampilla
kuumetta
Esiintyminen on
vanhalle miehlle
uutta huumetta

Ennen tarvitsin
rohkaisuksi
paukun tai kaks
Nyt kun jo muista
syistä haisee
vanhan miehen
henki....
Whisky on muuttunut
Vademecumiksi

Aiemmin arastelin
rampille
tuijottelijoita
Nyt otan paikkani
ylimalkaisella
mulkaisulla
Hiljaisiks tuijotan
kanssani kilpaa
lausuvat
Tahi paikan vaihtoa
kanssani .....
ehdottelemalla

Olen minä nykyään
Oman arvoni
tarkoin tunnen
Minä en häiriinny
En anna......
keskeyttäjälle tilaa
Suupaltit eivät
esittelemäni
asian päälle
Eivät hommaani pilaa

Naamat punaisina
vieraat akat
Kun olen ilkein
elein osoittanut
Etteivät päälle
puhumalla minun
asiaani pilaa
Kun kerron heille
etten minä koskaan
vongannut mitään
ompeluseura
ihmisiltä
Minusta eivät hekään
asiastani selviä
päälle tallomalla