Tunsin itseni niin
siveelliseksi
Enhän minä sillä
tavoin ajatellut
enään kenestäkään
Ei se muistunut
Ei edes pieneen
mieleeni tullut
Mistä ja kenen
kanssa.....
Herttaisesti hymyten
Kiitos vaan mutt
Minä olen muuttunut
mies siveelliseksi

Sitähän minun
ei olis pitänyt
Olin muuttunut
kylmän kalseaks
ylpistynyt
Minulle ei enään
kelvannut se
Mitä ennen silmät
kiiluen jahtasin
ison talon piiat

Nouremman kun
taas joukosta
valitsin
lähikaupan
hoitajaksi
Sanoivat kateelliset
että aulis oli
suostui ja antoi
Kehui elämänsä
kokemukseksi
keskinkertaista
suoritusta
Sanoi että mieluusti
toistekin

Miten sitten kaikkiin
heihin jotka
Myymälän avaimista
neitsyytensä
Sielu patamustana
tein katumusta
Ottakaa pois tämä
minullekin liian
raskas taakka

Tunsin itseni
sittemmin niin
siveelliseksi
Kolleegoitteni
vanhoista
tyttöystävistä
päätyi alaisuuteeni
moni läpeensä
kehuttu

Kyllähän he
minullekin yrittivät
lirkutella
Sen minä kerroin
heille että
Minä olen sen verran
vanha kettu
Minä en innostu
tertullisesta
vihreitä raakoja
pihlajanmarjoja
Minä sitä tykkään
punaisista sellaisista
pakkasen panemista