Sateen sattuessa
Mitäs minä
Pukeudun vaan
sään mukaan
Tuulessa sateen
sattuessa
Lähi kauppaan
vaari marssi
Sadetakissa
sydwestissä ja
laita myötäisessä

Eihän mulla
muuta syytä
Mutt tyhjä oli
leipälaatikko
vaarin pöydällä
Tupakatkin loppu
Miten minä noista
Tuolla ne
sadetta pitää
kulmakunnan
kaikki rentut
koko sakki

Suljin taskuistani
vetoketjut
Ettei vain kukaan
olis huomannut
kauppa kukkaroa
Heti nähdessään
minut ilahtuivat
Terve hei
Tarjoatkos savukkeen
Vippaatkos niiden
jo lainaamies päälle
meille vielä yhden
uuden viitosen

Otin taskustani
rutistetun
Marlboro askin
Olisinhan minä
Mutt ihan äsken
heitin pois
Viimeisen natsan
tästä askista

Ottivat osaa
Jäivät pitämään
sadetta
Minä jatkoin
heinäkuista
matkaani
Sydwestissä
Sadetakisssa
villapaidassa ja
kumisaappaissa
Viettää vaari
pyhää....
Pyhissä vaatteissa