Kunnon sateita
muuhun maahan
Kotikulmilleni
vain paikallisia
sadekuuroja
Ylleni vedin sitä
vähän paremmin
vettä hylkivää
Lähdin ulos
Vähän ripsi vettä
Mutt eihän se
hyvin varustautunutta

miestä
säikyttänyt vähääkään

Kotikulmilleni vain
paikallisia
sadekuuroja
Enhän minä piitannut
moisesta
Vasta tuuleen
käänsin nenän
Ajattelin minne
mitä kautta
millä tavoin

Ajattelin jo että
retkestä kuivin jaloin
Mutt tuolla puolen
valtakunnan
pääradan
Siellä se oli .....
ensimmäinen
paikallinen
Kyllä sitä riitti vettä
Taivaan täydeltä
Voi että
Kostui jalat
kastui vaatteet
Kyllä ne karisivat
vaarin periaatteet

Aivan pakko tuli
kahville ja konjakille
ravitsemus
liikkeeseen
Kirkastui taivas
lakkas sade
Vakuuttuneeks tulin
konjakin
hyvistä vaikutuksista

Lähdin siitä
kävellen
kotiani kohden
Mutt miten tuosta
Olin taas paikalla
kun paikallinen
Nyt sitä sitten
kotopuolella
junarataa satoi
Miten nuo paikalliset
aina siellä
Missä minä olen
Tai minne minä
olen matkalla