Minä jo puolet
olen tästä
Kiertänyt olen
Keravasta ja
aprillipäivästä
Seisokelin
pienen hetken
tuossa laiturilla
rautatieasemalla

Kuuntelin taas
Miten monta
miltä raiteelta
ja minne

Aikani kuluks
muuta kun en
keksinyt
Hyppäsin siihen
kun ensimmäsenä
asemalle tuli
Ja liputta totta kai
Olihan mulla sentään
eukon antamat
tupakkarahat
taskuissani
Riitelin eläkeläis
lipun hinnasta
naispuolisen
rahastajan kanssa

Oli mokomalla niin
virkainto.....
päähän noussut
Ei millään meinannut
alennusta antaa
Kun en ollut
lippuani
asemalta ostanut
Kun ei ollut mukanani
kuvallista leimallista
Kela korttia
Myi sentään mulle
edestakaisen
Haarajoki Lahti lipun
alennushinnalla

Paluumatkalla
miten riemastuikaan
Junan Haarajoelta
Keravalle lähdettyä
Minä vain istua
päkitin siinä
ikkunanvierus
penkilläni

Eipäs sekään ole
enään.....
Miks niin väärin
muistan
Junalla ajeleminen
lupsakkaa
mukavaa
rentouttavaa
Mutt sehän olikin
sitä aikaa
Kun höyryllä junat
Ja konduktöörillä
oli aina munat