Päivää sanoi
vakaasti tullessaan
Minä hätäisesti
hyvästi...
Poistuin paikalta
Onnekseni olin
henkselit olalleni
Paitani jo
sen uuden flanellisen
jätkän paidan
kaulaan asti
tarkoin napitellut

Lapikkaitahan
minulla ei enään
pitkään aikaan ollut
tapana jaloistani
pois ottaa
Olin minä aiemmin
Paljain jaloin
niin monasti
Roikkui flanellinen
pala jalkarätistäni
käynnistäni todisteena
niin monessa
ikkunan pokassa

Minäkin ensin
et rivaali oli
toinen reppuryssä
sisään tulija
Enhän minä pitänyt
asiallani
mitään kiirettä
Senkun olin kuullut
jostakin että....
Hosumalla vain
yhdenlaisia

Mutt kesken kaiken
kiivaimman
kanssa käymisen
Kuulepas tuo oli
meidän isännän
sen yksipyttyisen
Tuo on meidän isännän
uuden auton röpötys
uusi ääni
Minä ikkunasta ulos
kumarassa
kyläraitille
Siellä vasta oikaisin
selkäni
Mitä lie senkin
käyntini oli tulos