Älä sinä kiellä
minulta mitään
Älä sinä utele
kuulumisiani
Mitä sinä sillä
tiedolla
Mitä se sinulle
enään kuuluu
Mistä minä tulen

Kata pitopöytä
Avaa vuosikerta
viinit vetäytymään
hyvissä ajoin
Olenhan minä
kuitenkin elänyt
tuhlaajapoikaa
siivommin
Myönnän kyllä
olen vähän
kuluneen oloinen
nuhruinen
Mutta avaamattomana
minä tuon sinulle
maailmalta
palkkapussin
i

Älä kiellä
minulta mitään
Älä kysele
minulta mitään

Niin kauan kun en
tullessani tuo
mitään tarttuvaa
Niin kauan kuin
minä sinulle
tilipussini
avaamattomana

Älä usuta minua
minnekään
Missä en voi
ansaita tekemistäni
palveluksista
Älä viitsi marmattaa
Tiedäthän sinä
tunnet runoilijan
levottomuuteni
Pitäähän minun
Sen olet itsekin
ääneen sanonut

Ettei minusta ole
enään mihinkään
Minut voit ....
minne hyvänsä
huoletta lähettää
Etten edes painavin
ajatuksin
Voi ketään saattaa
siunattuun tilaan